Hamilton hallitsi sateessa

Brasilian Grand Prix oli huuhtoutua viemäriin, kun autot lähti turva-auton perässä matkaan.

Sebastian Vettel ja Lewis Hamilton komensivat radiossa kilpailunjohtaja Charlie Whitingia päästämään autot kilpailemaan kunnolla. Näin myös tapahtui, kunnes kierroksella 13 Sauberin Marcus Ericsson ajoi varikon pääsuoralla ulos varikon sissäntulon kohdalla. Kyseinen paikka keräsi jo ennen lähtöä Romain Grosjeanin Haasin ja myöhemmin hyvästit kotiyleisölle jättäneen Felipe Massan.

Uusintalähdössä Kimi Räikkönen lipsui ratamuuriin ja kilpailu pysäytettiin kierroksella 20. Tauon jälkeen lähdettiin turva-auton perässä liikkeelle. Kuitenkin kahdeksan kierrosta myöhemmin taas heilui punainen lippu, vaikka olosuhteet oli paranemaan päin. Yleisökin osoitti mieltään laittamalla peukalot alaspäin. Onneksi turva-auto poistui radalta 40 kierrosta ennen loppua ja tarjolla oli hieno kilpailu Mercedes-autojen takana.

Max Verstappen hyödynsi täydet sadekelin renkaat ja ohitti koko porukan 15 kierroksen aikana ja nappasi kauden seitsemännen palkintopallisijoituksen. Upea suoritus teinipojalta, josta on iloa F1-sarjalla seuraavien vuosien ajan. Suomalaisten kilpailu meni pieleen, kun Räikkönen kolaroi, mutta Valtteri Bottaskaan ei onnistunut sateessa. Hän tuli 11:sta. Force Indian Sergio Perez oli neljäs ja tämä sijoitus käytännössä varmisti tallin historian parhaan sijoituksen valmistajien mm-sarjassa, mikä tarkoittaa mukavan määrän rahaa. Sauber sai avattua pistetilinsä, kun Felipe Nasr oli yhdeksäs.

Rosbergin johtaa Hamiltonia vielä 12 pisteettlä, mutta itseäni ei tunnu kiinnostavan tylsän kauden mestaruustaistelu. Taidanpa odottaa ensi kevään testejä tai joulukuussa alkavaa kelkkailukautta.

Suomalaismenetystä Japanissa.

Heikki Kovalainen ajoi yhdessä ajoparinsa Kohei Hiraten kanssa Japanin suosituimman autosarjan, Super Gt:n mestariksi Motegin radalla. Heidän tallinsa ajoi Lexus Rcf 430. Kuten muissakin GT-luokissa(Grand Tourer), tässäkin harjoitellaan pitkiä kestävyyskilpailuja varten. Kilpailujen pituus on 2-3 tuntia ja kukaan ei aja kilpaiua yksin. Tasaisuus oli heidän valttinsa, sillä he ottivat jokaisesta lähdöstä top 10-sijoituksen ja kausi päättyi komeasti voittoon.

Marrakechin kaduilla ajettiin siisti ja kolaroimaton Formula E-kilpailu, Sebastien Buemi nousi ruudusta seitsemän ja otti kauden toisen peräkkäisen voiton. Kilpailu todellakin oli ohitusrikas, joista suurin osa nähtiin avauskaarteessa. Hallitseva mestari sai podiumille seurakseen DS Virgin-tallin Sam Birdin ja Mahindra Racingin Felix Rosenqvistin, joka on nopeasti omaksunut sähköformuloilla ajamisen.
Seuraava kilpailu ajetaan vasta helmikuussa Argentiinassa, eivätkä kuljettajat pidä pitkästä talvitauosta.

Tästä kaudesta on tulossa tylsähkö, sillä Renault:lla on selvä tehoetu muihin nähden. Myös Ferrari on kiinnostunut Formula E:stä, mutta vasta viidennellä kaudella, jolloin on tarkoitus ajaa yhdellä autolla.