Ura pakettiin ja kelkkailukausi käyntiin

Tässäpä riittää pohdittavaa: Kuka ajaa Lewis Hamiltonin tallikaverina hopeanuolella?

Nico Rosberg ajatteli tulevaisuuttaan ja elämänsä tavoitteita. Lopulta hän ilmoitti lopettavansa formula yksi-uransa. Kun kuulin tästä perjantaina, niin piti oikein varmistaa asia BBC:n ja Sky Sportsin sivuilta, ettei vaan kyseessä ollut vitsi. Uutinen oli paikkaansa pitävä. Rosberg ajatteli myös vaimonsa ja tyttärensä parasta päätöstään miettiessä. Enää ei ollut tarvetta vaarantaa henkeä kilpa-autoilun nimissä. Kiitos Nico 11 vuodesta.

Mercedes-tallin johdolla on ehdokkaina monta hyvää kuljettajaa, joista kuitenkin kaksi nousee toistuvasti esile. Suoritusvarma suomalainen Valtteri Bottas sekä yhden kauden Manor-autolla ajanut Pascal Wehrlein. Molemmilla on suhteita Mercedes-talliin, mutta itse ajattelisin Toto Wolffin saappaissa ottaa kuljettajaksi Bottaksen, koska hänellä on kokemusta eikä virheitä tule kovinkaan usein. Toiseksi Bottas saa nyt todellisen unelmatilaisuuden näyttää potentiaalinsa.

Se formuloista, nyt mennään kelkkaradalle. Kanadan Whislerissä laskettiin ratti- ja mahakelkkailun maailmancupin avauskilpailut maailman nopeimmalla raddal, joka sai isännöidä vuoden 2010 talviolympialaiskoitoksia. Miesten mahakelkkailussa voiton vei Etelä-Korean Yun Sungbin ennen Aleksander Tretjakovia ja Yhdysvaltain Matthew Antoinea.
Kelkkailun kuninkuuslajina pidettävä Neljän miehen kelkka oli tasainen, sillä kärkikymmnikkö oli 0,7 sekunnin päässä toisistaan. Voittajaksi laski venäläisen Aleksander Ksjanovin miehistö, jonka huippunopeus oli maalissa 150 km/h. Toinen oli Sveitsin Rico Peterin ryhmä ja kolmanneksi nousi Saksan Johannes Lochnerin miehistö, joka oli avauskierroksen jälkeen sijalla 11. Kylläpä on hurja laji. Ei siis ole ihme, että rattikelkkailua kutsutaan jääurheilun formula yhdeksi.