Red Bull juhli kotiradalla, Saksa kotiin

Itävallan GP:ssä pääosaan nousivat tekniikan ja etenkin renkaiden kestvyys lämpimissä olosuhteissa. Alkuvaiheessa näytti Lewis Hamiltonin voiton tulevan helpolla, mutta hän joutui renkaiden kulumisen hillitsemään ajamistaan. Red Bull-kaksikko Daniel Ricciardo-Max Verstappen tekivät omat pysähdyksensä virtuaalisen turva-auton aikana. Tämä laitettiin päälle, kun Nico Hülkenberg Renault savausi yhtä näyttävästi, kuin juhannussauna.

Kierroksella 14 Valtteri Bottaksen autosta petti vaihdelaatikko ja C Moren selostaja Niki Juuselalta (parempi futiksessa) paloi käämit. Mikäli saisin jutella 10 minuuttia Nikin kanssa. Se olisi mielenkiintoista, sillä kunnioitan hänen työtään.
Ricciardon vasen takarengas meni kilpailun kuluessa rakoille ja hän joutui tekemään ylimääräisen pysähdyksen varikolle. Hetkeä myöhemmin Renault-moottorista hävisi tehot ja samaan aikaan Brendon Hartleykin sai parkeerata Toro Rosso-autonsa radan varteen. Hamilton oli tässä vaiheessa jahtaamassa Sebastian Vetteliä, kunnes hänenkin Mersustaan vaihdelaatikko sanoit sopimuksensa irti.

Max Verstappen sen sijaan säästeli renkaitaan ja ajoi kontrolloidusti uransa neljänteen voittoon. Kimi Räikkönen jäi Maxista 1,8 sekunnin päähän ja Sebastian Vettel toi oman Ferrarinsa kolmantena maaliin. Haas-talli ajoi uransa parhaan kilpailun. Romain Grosjean neljäs ja Kevin Magnussen viides. McLarenin Fernando Alonso oli lopulta kahdeksas, vaikka alkuvaiheessa mateli viimeisimpien joukossa. Suoertulokas Charles Leclerc näytti jälleen kypsän miehen otteita ja toi Sauberille pisteitä ollen yhdeksäs. Tallikaveri Marcus Ericsson tuli 10:nneksi. Vettel siirtyi pisteen erolla MM-sarjan kärkeen, mutta tilanne voi muuttuä jälleen ensi sunnuntaina ajettana Britannian GP:n myötä.

Was ist passiert? (Mikä hätänä?) Tuo kysymys nousi mieleeni, kun Saksa putosi jalkapallon maailmanmestaruuskilpailuista. Kotiinlähdön varmisti Etelä-Korean lohkovaiheen viimeisessä ottelussa 2-0 voitollaan. Olisko joukkueella motivaatio-ongelmia, kun ryhmä on kokenut paljon menestystä viimeisten vuosien aikana? Sopivaa pelitaktiikka ei taidettu löytää ja peli oli jopa sekavan oloista. Kaikesta huolimatta Joachim Löw saa jatkaa valmentajana johtaen Die Manschaftin kohti vuoden 2020 EM-kisoja.

Tällaista tällä kertaa.